Stichting Credohuis Parkstad

Credohuis Parkstad exploiteert een opvanghuis voor dak- en thuisloze jongeren tussen 18 en 25 jaar, die hun oorsprong hebben in de regio Parkstad. Verder hebben ze een buurthuis/buurtwoonkamer die meerdere functionaliteiten heeft, zoals ontmoeting, educatie, preventie. Deze buurtfunctie bestrijdt eenzaamheid en zowel financiële als sociale armoede. Credohuis wil niet alleen impact hebben in het leven van onze jongeren en die tot bloei brengen, maar ook de buurt tot bloei brengen.

Klik HIER voor de website van Credohuis Parkstad.

Donatie Rosas Donamus

De donatie maakt opvang mogelijk van jongeren tussen de 18 en 25 jaar die dak- en/of thuisloos zijn geraakt. Ze wonen bij Credohuis Parkstad in een gezinssituatie en worden intensief begeleid om weer tot bloei te komen. Ze krijgen een gezinssetting en veel liefde, tijd en aandacht. Dit onder het credo “iedereen wint, als een jongere tot bloei komt.” Door deze jongeren te geven wat ze missen, laat men ze ontdekken en zien dat ook zij waardevol zijn, ertoe doen en kostbaar zijn. Een leven zoals ze in het Credohuis hebben, kunnen ze straks zelf ook bereiken. Er is begeleiding naar werk/opleiding en van daaruit naar zelfstandigheid. In het aan Credohuis grenzende, inpandig gelegen buurthuis, kunnen deze jongeren op een laagdrempelige manier in contact komen met de buurt en de buurt onderling met elkaar. Hier speelt men in op de behoeften en noden van de buurt.

cropped-logo_credohuis.png